/forum/index.php?action=view&id=222

Welcome InMyPi Forum / Guestbook

Hans-Jacob Sat 12 Jan 2019 at 15:40:25
Re: ACTION Flamingo SF-501 433Mhz Remote Control Wall Socket

-
ik ben nu ondertussen ook al even aan het proberen
maar om 1 of andere reden krijg ik het simpelweg niet aan de praat.

een 433 bel kan ik wel laten afgaan, maar de flamingo sf-501p helaas niet.

misschien nog tips?
gebruik je?
https://github.com/chaanstra/raspKaku
en dan newkaku?

heb je de wall socket ingeleerd?

Zit je 433mhz zender op de goede pin? (edit newkaku.cpp en compile) 
Gedownloade raspkaku code gebruikt een andere pin 
 als andere software waarmee je de bel doet denk ik (/home/pi/433Utils/RPi_utils rfsniffer codesend)

ik had een extra 433mhz ontvangertje met een weerstand en ledje op data  zodat ik kon zien of er wat verzonden word
ben er niet helemaal uit hoe het precies zit maar bij mij gaat er al weken alle dagen een 2xflamingo met lamp rond zonsondergang aan en om een uur of 23;15 weer uit en televisie flamingo gaat ook rond een of 24uur op uit https://www.action.com/nl-nl/p/flamingo-schakelaarset-met-afstandsbediening/ Some text about action 433mhz flamingo remote wall sockets Flamingo does not work with RPi_Utils rfsniffer But possible solution ****************************************************************************** https://weejewel.tweakblogs.net/blog/8665 ****************************************************************************** Door Tweakers user tryingtohack, vrijdag 21 september 2018 21:56 Ik heb de Action/Flamingo SF-501P set werkend met wiringPi. Zie hier meer info over deze schakelaar: Action Flamigo Slimme schakelaar Gebruikt het nieuwe kaku protocol. Om dit te kunnen "spreken" heb je ook raspKaku nodig naast de wiringPi library: https://github.com/chaanstra/raspKaku Download deze op je pi. Een van de laatste regel in newkaku.cpp is: NewRemoteTransmitter transmitter(address, 15, 260, 3); parameter 15: hardcoded 433MHz data pin voor wiringPi parameter: 260, pulse lengte parameter 3: aantal keer signaal herhaald wordt Verander deze parameters voor compileren indien nodig. Compileer executable met het commando: g++ -o newkaku newkaku.cpp -I/usr/local/include -L/usr/local/lib -lwiringPi Nu kan je met commando ./newkaku de Action SF-501P inleren en schakelen. *********************************************************************************************** https://weejewel.tweakblogs.net/blog/8665 *********************************************************************************************** OK MyTry went to the ACTION and bought again too much shit including flamingo SF-501P Home wizard compatible Wow, home wizzard 180,- euros, No Action prices https://www.homewizard.nl/shop Thats NO Place for Me to Be Not prices for me, way to expensive for me And there is NO FUN in it for me to buy these ready to use products, not braindead yet Action flamingo 433mhz remote wall sockets Domoticz for the dutch cheap Going DUTCH! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ i Diekman make a Guess the wiringpi is allready installed so dont have to do that again from /home/pi/ git clone --recursive git://github.com/chaanstra/raspKaku.git cd raspKaku so we have /home/pi/raspKaku/ g++ -o newkaku newkaku.cpp -I/usr/local/include -L/usr/local/lib -lwiringPi ./newkaku Well i had to change the code To match the RPiUtils rfsniffer codesend send adres, so that i can use the same 433mhz transmitter textedit the file newkaku.cpp int pin_out = 0; // Pin out using wiringPi pin numbering scheme int device = 0; NewRemoteTransmitter transmitter(address, 0, 260, 3); //changing the 3 looks like stops working/sending and compile it again g++ -o newkaku newkaku.cpp -I/usr/local/include -L/usr/local/lib -lwiringPi Plug in the wall socket, LED blinks you have to learn it (program the wall socket with an adres) be quick, learn it while blinks ./newkaku A 1 on now you can control the Action 433mhz remote flamingo wall socket ./newkaku A 1 on ./newkaku A 1 off in Domoticz script:///home/pi/raspKaku/newkaku A 1 on script:///home/pi/raspKaku/newkaku A 1 off if transmission is to short we can allways make a shoarma like script ;-) maybe like this ussage flamingo.sh Letter adress onoroff numberoftimestosend flamingo.sh A 1 on 10 send a 1 on 10 times create a file flamingo.sh with next content in directory raspKaku #!/bin/bash for (( i=0; i < $4; i++ )) do sudo //home/pi/raspKaku/newkaku $1 $2 $3 done pi@raspberrypi:~/raspKaku $ ./flamingo.sh A 1 on 10 bash: ./flamingo.sh: Permission denied change permisions anyone can do anything pi@raspberrypi:~/raspKaku $ ./flamingo.sh A 1 on 10 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 adress1A test address= 0 device= 1 ok that works in Domoticz script:///home/pi/raspKaku/flamingo.sh A 1 on 10 script:///home/pi/raspKaku/flamingo.sh A 1 off 10 Well Problem mostly solved but do not understand it completely yet if i learn a1 with computer i can conrol it with the hand remote a if i learn a1 with hand remote i can not control it with computer if i program one with A 2 i can control it with the computer but not with the hand remote also not with master on/off if computer switch b1 off a1 also off i do not get it yet ik snap er helemaal geen zak meer van die handleiding is niet gemaakt voor het geklooi van dijkman im not sure if the character A-Z does something looks like 1-10 does it if i programmed Z99, F99 also seems to work Each wall socket can be programmed with 5 remote adresses so a wall socket can have de adres A from manual remote but can also have adress Z 99 from computer remote so would be handy to give a wall socket a computer adres an a manual remote adres then you can always override with manual remote To program an adres into a wall socket powerup led blinks Send newkaku K 33 on now K 33 is programmed into the wall socket and you can control it with newkaku K 33 on newkaku K 33 off To clear an adres form the wall socket for example Z 99 you have to send newkaku Z 99 off take the wall socket out powerdown for 5 seconds powerup led blinks and send newkaku Z 99 off now Z 99 is cleared from wall socket Is there a master clear??? if i dont remember what was programmed in the wall sockets??? Ik zat ook met dat probleem... maar ik ben er achter gekomen hoe je hem reset. Doe de stekker in het stopcontact en druk op master off. Het lampje op de stekker gaat snel knipperen wacht tot het lampje uit gaat. Haal de stekker even uit het stopcontact en steek hem terug. Nu kun je hem weer koppelen met het kanaal wat je wil door bijv. Op A on te drukken. Doe dit met alle stekkers. Suc6 ! Groetjes Roland. Geantwoord op 8-11-2018 om 21:13 remote masteroff on socket startup also clears the adresses programmed by computer what happens if you have 5 adresses programmed into a wall socket and you program a 6 adress no answer yet im not sure if the character A-Z does something looks like 1-10 does it if i programmed Z99, F99 also seems to work ik ben er nog niet uit met hoofdletter en nummer newkaku M 10 on die M doet niks newkaku A 10 off reageerd hij ook op de 10 wel newkaku M 9 on newkaku M 11 on daar reageerd hij niet op dus als je een A10 socket hebt en een B10 socket hebt gaat dit niet werken dan reageren ze allebei op A10 en B10 ./newkaku 8 10 off adress18 test address= 8 device= 10 dat lijkt ie beter te doen dan reageerd ie niet op 7 en 9 de letters doet ie niks mee dus ik denk dat het beter is om ./newkaku 8 10 on ./newkaku 8 10 off te gebruiken niet met een letter zoals programma wel zegt => newkaku A 10 on ./newkaku usage: ./newkaku address device state example: ./newkaku M 10 on is volgens mij niet correct address moet een getal zijn geen letter

End of Message, Thanks For Viewing! ☺
Tip: if your watching on your phone or tablet ⁝ add / save to homescreen and you get a nice icon its Free!
Tip: on your computer or laptop do not forget to bookmark this page its Free!
BookMark ShortCut Keys press ctrl+d on your keyboard

-

-

Reply to this Message

Name
Subject
, <code> <b> <i> <u> .

Design a Bit like ForumOne 4.0 WayBack 1999 ©
Always Read the Small print?!

http://forum.luberth.com - - http://www.luberth.com/forum/

Page Optimized for Netscape Navigator 2.0 or Newer Real Gecko ;-)

Domoticz/#/Floorplans Co2 FootPrint of this RaspBerry Pi 3B+ DeskTop PC & WebServer

----------

I am contacting my Lawyer
is the adult version of
I am telling my Mommy